Stavba železničního mostu přes Orlík pokračuje. Zkrátí cestu mezi Táborem a Pískem

stavba železniční mostu přes Orlík skončí příští rok (zdroj kraj-jihocesky.cz)

PÍSECKO – Stavební práce na železničním mostu přes Orlík u Červené nad Vltavou na Písecku probíhají v souladu s harmonogramem a vše nasvědčuje tomu, že koncem roku 2024 už se po něm projedou první vlaky s cestujícími. Přesvědčili se o tom členové dopravního a hospodářského výboru Jihočeského kraje v úterý 2. května na svém společném výjezdním jednání.

Nový železobetonový most o délce 316 metrů nahradí starý z ocelové konstrukce. Na modernizované trati se zrychlí spojení mezi Táborem a Pískem. „Důležitou zprávou pro Jihočeský kraj je hlavně to, že na novém mostě budou moci jezdit modernější vlakové soupravy a zvýší se tak komfort pro cestující,“ upozornil náměstek hejtmana pro dopravu Antonín Krák.

Staňte se členy FB skupiny Život v Jihočeském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne. Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

Jednatel Jikordu Jiří Kafka k tomu dodal, že starý most neumožňoval provoz modernějších souprav, které Jihočeský kraj objednal pro své cestující na příští rok. „Samozřejmě dojde i ke zkrácení jízdních dob v celém úseku z Písku až do Tábora, protože na mostě je omezená rychlost na dvacet kilometrů za hodinu. Nový most umožní vlakům jet traťovou rychlostí, což je zhruba sedmdesát kilometrů za hodinu. Cesta mezi Táborem a Pískem se tak po modernizaci zkrátí o šest minut,“ uvedl Kafka.

Most s původní ocelovou konstrukcí z roku 1889 zatím stále využívá železniční doprava, ale už nevyhovuje současným potřebám a nemá dostačující nosnost. Na trati tak nelze využít některé typy vlaků. Nový most oproti tomu bude moci využívat i nákladní doprava.

zdroj: kraj-jihocesky.cz