BRNO – Město má v plánu do pavilonu Z na výstavišti přesunout retro vozy a udělat tak z něj muzeum městské hromadné dopravy a infrastruktury města. Nyní si nechá zpracovat ekonomickou analýzu, na jejímž základě se upřesní, jakou podobu by mohl prostor mít.
Do pavilonu Z by se mohly přesunout autobusy, trolejbusy a tramvaje z vozového parku retro a historických vozidel dopravního podniku. Lidé by se zde také seznámili s vývojem brněnského veřejného osvětlení a ostatní infrastruktury. Historické stroje jsou momentálně umístěny ve vozovnách, kam není možné pustit veřejnost. „Existuje studie na přestavbu trolejbusové vozovny v Husovicích na multifunkční muzeum městské hromadné dopravy, které by současně sloužilo jako školicí centrum i vozovna s údržbovým zázemím. V současné ekonomické situaci a kvůli nutným investicím do úpravy areálů ve Slatině a Komíně je ale zprovoznění muzea v Husovicích aktuálně plánováno na rok 2035,“ řekl radní města Brna pro oblast dopravy Petr Kratochvíl. Vhodnou alternativou je tak výstaviště, v jeho blízkosti se navíc plánuje multifunkční hala a stanice lanové dráhy.
Staňte se členy FB skupiny Život v Jihomoravském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne. Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.
Podle ideové studie by byly vozy vystavené v přízemí pavilonu po obvodu kruhu. Ve dvou nadzemních galeriích by pak byla umístěna stálá expozice artefaktů vztahujících se k historii městské hromadné dopravy a také dočasné tematické výstavy. Studie počítá i se zahrnutím technické infrastruktury města. Do projektu by se zapojilo i technické muzeum, které má v majetku historické vozy v depozitářích. Za 3-4 měsíce bude hotová ekonomická analýza, která ukáže, jakým směrem by se mohl nápad ubírat. Vozový park retro a historických vozidel DPMB nyní čítá osm typů tramvají včetně vlečného vozu Ringhoffer vyrobeného v roce 1926, pět typů autobusů a jeden trolejbus. Dopravní podnik v roce 2019 oslavil 150 let od zahájení městské hromadné dopravy v Brně. Jako první vyjel v roce 1869 spoj koňské dráhy z Moravského náměstí směrem k Semilassu.
