V Brně začala třetí etapa prací v Pisárkách. První tramvaje na vratnou smyčku vjedou příští rok

Vizualizace. Zdroj: DPMB

BRNO – Právě započala třetí etapa modernizace vozovny v Pisárkách. Dělníci zde během následujících 17 měsíců vybudují vratnou smyčku, která umožní otáčení tramvají i snadnější odbavení budoucích návštěvníků multifunkční haly, která má vyrůst v západní části brněnského výstaviště.

Stavba tramvajové smyčky v uzlu Lipová navazuje na předchozí fáze modernizace vozovny v Pisárkách. První etapa byla zahájena v roce 2015 rozšířením kolejiště o 560 metrů, o tři roky později začala výstavba haly denního ošetření a očisty s myčkou a moderními technologiemi na kontrolu výzbroje tramvají, kol a soukolí. Zastřešen byl prostor mezi stávající a novou halou. Třetí etapa odstartovala v lednu a potrvá do konce léta 2024.

Staňte se členy FB skupiny Život v Jihomoravském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne. Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

„Nová smyčka nejenže zjednoduší práci zaměstnancům dopravního podniku a do budoucna představuje finanční úsporu v počtu najetých kilometrů a nákladů za energie, ale navíc umožní i snadnější odbavení návštěvníků budoucí multifunkční haly, kde aktuálně čekáme, zda nám Evropská komise schválí možnost finanční podpory na stavbu ze strany veřejných zdrojů. Pokud ano, mohlo by se začít stavět už letos v létě,“ vysvětlila primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Nyní všechny tramvaje, které jedou od Bystrce a naopak, musí najíždět kilometry navíc, což stojí čas i peníze. Díky nové smyčce budou tramvaje do vozovny najíždět přímo. Počítá se také s dvěma novými odstavnými kolejemi a rozvětvením ve vozovně. Práce se dotknou cestujících jen minimálně, vždy bude alespoň jednokolejný provoz. Pokud by přece jenom mělo dojít k výluce, stane se tak o víkendu v méně frekventované časy. Ve vozovně již od ledna probíhají přípravné práce, které obnáší přeložky inženýrských sítí, provozní úpravy trolejového vedení, vrtání a vystrojení pilot pro mostní konstrukci a opěrnou zeď kolejové harfy.