Aktuálně je dodáváno pět vozů, do konce roku 2025 k nim přibyde dalších 15. Celkem tak po Brně bude jezdit dvacet obousměrných tramvají. „Nákup nových vozů z vlastních zdrojů bychom si v současné době nemohli dovolit. Cena jedné tramvaje je totiž 60 milionů korun. Z toho důvodu jsme se rozhodli zažádat o dotaci a uspěli jsme. Pokryje 70 % kupní ceny a zbylých 270 milionů pak budeme muset zaplatit z našeho rozpočtu,“ popsal generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Pořízení nových tramvají bude probíhat ve třech vlnách, vždy po pěti. První vozy chce DPMB nakoupit již během roku 2023, poslední várka by měla dorazit v první polovině roku 2025. Po Brně už aktuálně jezdí dva vozy Škoda ForCity Smart 45T. Do konce dubna dorazí i poslední tři tramvaje. Ty měří 31 metrů s šírkou 2,5 metru a vejde se do nich 233 cestujících. Umí i rekuperaci, tedy navrácení elektřiny při brzdění zpět do sítě, což snižuje celkovou spotřebu vozidla a tím i náklady na provoz.
