Podnik vlastnil osm kusů těchto trolejbusů, až nakonec zbyly poslední dva. Jednalo se o první ryze nízkopodlažní trolejbusy, které brázdily město po dvacet let. Brno bylo jejich největším provozovatelem, podnik se proto rozhodl, že vůz s evidenčním číslem 3601 opraví do původního stavu a zařadí do sbírky retrovozidel, které mohou lidé vídat na Dopravní nostalgii nebo dnech otevřených dveří.
Celkem 17 měsíců se tak v Komíně pracovalo na generální opravě. „Celé vozidlo se muselo rozebrat a rozpojit oba články. Dále pracovníci nahradili zkorodované části a vůz putoval do lakovny,“ popsal začátky prací Vítězslav Žůrek, technicko-provozní ředitel DPMB. Následovalo položení podlahy, montáž rozvodů elektřiny a všech komponentů. Poté se trolejbus seřizoval a zkoušel tak, aby mohl jezdit s cestujícími. Ty vozil nejčastěji na linkách 25, 26 a 37. S dodávkami nových vozů 27Tr však byly dvaadvacítky postupně vyřazovány.
Mohlo by vás zajímat
Kromě ní prochází obnovou také 14TrM. Do trolejbusu jsou aktuálně montovány součásti interiéru pro cestující a rozvody elektřiny. Plánované dokončení je o letošních prázdninách. Nejvíc však pracovníky DPMB zaměstnává nejstarší z renovovaných vozů – trolejbus Škoda 9Tr, který v Brně jezdil v období let 1980 až 1996. Poté byl prodán do ukrajinského Rovna, kde sloužil v běžném provozu až do roku 2019. Dopravnímu podniku se vůz podařilo odkoupit zpět a začal s jeho rekonstrukcí.

