Hlavními důvody velkých tržeb je nezdražování jízdného, návrat cestujících do MHD a noví zákazníci. „Naše rozhodnutí nezdražovat jízdné v Brně se ukázalo jako správné. I nadále je naším cílem, aby veřejná doprava byla finančně dostupná, a to pro všechny. Rozhodně proto nebudeme jízdné měnit ani v následujících měsících a budeme dál podporovat snahy vedení DPMB o modernizaci vozového parku a infrastruktury,“ popsala Markéta Vaňková, primátorka města Brna.
Oproti letům před covidem jsou tržby o 33 milionů vyšší. S příjmy ale rostou i náklady, letos například na pět tramvají Škoda ForCity Smart 45T, které stály 300 milionů korun. Nejvyšší nárust je u jednorázových jízdenek, vede také Pípni a jeď a roční šalinkarty. Nejvíc jízdních dokladů si cestující kupují na konci či začátku roku a také po prázdninách, kdy začíná školní rok a do Brna se vrací studenti. Doposud byl rekordní rok 2012, kdy tržby z prodeje jízdného dosáhly 994 milionů.
