BRNO – Dnes probíhá na celém území naší republiky avizovaná stávka škol. Jen v Brně k tomuto řešení přistoupilo přes sto mateřských a základních škol.
Důvodem stávky jsou nedostatečné finance pro školství, jejichž nedostatek by podle odborů způsobil pokles počtu výukových hodin, omezil by možnost třídy dělit na skupiny, v již už tak přeplněných třídách by bylo ještě více žáků, rušily by se volitelné předměty a zanikaly malotřídky. Stávkou chtějí také odbory zabránit poklesu platů nepedagogických pracovníků, vychovatelů, asistentů pedagoga či školních psychologů.
Brněnskému magistrátu nahlásilo zapojení do stávky přes sto mateřských a základních škol, krajem zřizovaných škol se zapojilo 87, většinou střední školy a gymnázia. „Vážení rodiče, jsme si vědomi komplikací, které vám uzavření školy způsobí, přesto věříme, že požadavky škol u vás naleznou pochopení a podporu. Českému školství chybí vize, plán a peníze. Slavíme 34. výročí sametové revoluce, aktuálně nastoupil do funkce 24. ministr školství se svou vizí. Ve srovnání se zeměmi, se kterými bychom se chtěli srovnávat, vynakládáme na školství stále nedostatek finančních prostředků,“ okomentoval Libor Tománek, ředitel Základní a Mateřské školy Antonínská.
Staňte se členy FB skupiny Život v Jihomoravském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne. Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.
Základní škola na Bednářově dokonce pro děti připravila náhradní program, dnes od 8 do 11:40 proběhl sportovní den, pro děti byla otevřena družina. Oběd zajištěn nebyl. Ředitelka Základní školy Bosonožská argumentovala: „Jsem si vědoma, že uzavření školy řadě z vás způsobí komplikace. Tento krajní krok však není tentokrát o nás – pracovnících, ale spíše o celkové neudržitelné situaci ve školství, její nekoncepčnosti, nepromyšlených změnách a celkové nejistotě. Znepokojují nás zejména náhlé a časté změny, které (pokud se uskuteční), budou mít jednoznačně negativní dopad na vzdělávání a dotknou se žáků a kvality vzdělávání. Stávkou chceme zabránit dalšímu snižování výdajů ve školství. Chtěli bychom mít možnost nadále rozvíjet děti v jejich nadání, dělit hodiny a pracovat s žáky aktivně. Chceme zachovat asistenty ve třídě, ti jsou více než potřeba vzhledem k tomu, že jsou ve třídách také žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Nepřejeme si, aby byl zvyšován počet žáků ve třídách nebo abychom byli nuceni spojovat třídy. Přejeme si, aby bylo možné odpovídajícím způsobem finančně ohodnotit kuchařky, uklízečky a provozní zaměstnance.“
