BRNO – Již počtvrté za posledních pět let zvítězil Magistrát města Brna v soutěži Nejpřívětivější úřad v Jihomoravském kraji. Letošního 9. ročníku se zúčastnilo 110 obcí z rozšířenou působností, konkurence tedy byla velká.
Novinkou v hodnocení byla přívětivost úřadu k zaměstnancům. „Rozšíření velmi oceňuji, zvlášť proto, že se z mého pohledu jedná o velmi důležitý aspekt kvalitního fungování úřadů. Na toto téma jsem se zaměřil prakticky ihned po svém nástupu do funkce před čtyřmi lety. Spolu s vedoucími se snažíme o maximálně otevřenou komunikaci, zavedli jsme interní anketu Zaměstnanec roku, kolegyně a kolegové mohou přinášet návrhy zlepšení fungování magistrátu prostřednictvím Tajemníkovy inovační výzvy, stále zdokonalujeme systém zaměstnaneckých benefitů včetně bezplatného poradenství poskytovaného naší psycholožkou. A pořádáme také několik akcí pro zaměstnance, jichž se mohou zúčastnit i s rodinnými příslušníky,“ připomněl tajemník magistrátu Oliver Pospíšil.
Staňte se členy FB skupiny Život v Jihomoravském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne. Sledujte nás na síti X, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.
Data od přihlášených měst a obcí se sbírala v květnu a červnu 2024, poté prošla několika fázemi kontrol ze strany Ministerstva vnitra. Účastníci odpovídali celkem na 90 otázek, rozdělených do 10 kategorií. Slavnostní vyhlášení výsledků 9. ročníku soutěže Přívětivý úřad proběhlo 1. října v prostorách Zrcadlové kaple pražského Klementina. Součástí slavnostního předávání cen byl také křest nové publikace Příklady dobré praxe, v níž lze nalézt 22 inspirativních příběhů měst a obcí, které vedly ke zkvalitnění života místních obyvatel.
Soutěž Přívětivý úřad pořádá od roku 2016 Ministerstvo vnitra, jejím cílem je mapovat a hodnotit stav přívětivosti úřadů vůči občanům. Sledují se kritéria jako počet úředních hodin, elektronizace agend, zavádění online nástrojů (objednávkový systém, sledování obslužnosti přepážek, webové formuláře a žádosti) a mobilních aplikací, možnost platit správní poplatky platební kartou, komunikace s občany a další.
