BRNO – Uběhl měsíc od konce Brněnských Vánoc a TIC BRNO hlásí nejúspěšnější ročník vánočních trhů za posledních 9 let. Nejen že se poprvé odehrál v Evropském hlavním městě Vánoc, ale pozitivní zpětná vazba zní od stánkařů i návštěvníků a dobře dopadl i ekonomicky.
Že byli návštěvníci spokojení, dokazuje průzkum. Ten ukázal, že 74 % z tisíce dotazovaných návštěvníků by Brněnské Vánoce doporučilo svým známým. Tři čtvrtiny mimobrněnských návštěvníků Brněnských Vánoc byli Češi. Přijíždí většinou s partnerem/partnerkou, rodinou nebo přáteli. Nejvíce dotázaných přijelo na jeden den.
Staňte se členy FB skupiny Život v Jihomoravském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne. Sledujte nás na síti X, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.
Vánoční kampaň města měla velký ohlas i v zahraničí, o čemž svědčí fakt, že Brno navštívilo 25 novinářů a influencerů z Německa, Polska, Rakouska a Maďarska. Obrovský mediální zásah zaznamenal například článek Německé tiskové agentury, který převzalo více než 80 německých online deníků s celkovým dosahem přes 66 milionů čtenářů. Úspěšná byla i německá rádiová kampaň, kterou odvysílalo 83 stanic.
Zvýšený zájem se promítl také do online prostředí – facebookový profil Brněnské Vánoce si zobrazilo 3,4 mil. uživatelů, instagramový 1,7 mil. Na webových stránkách brnenskevanoce.cz bylo zobrazeno 1,13 mil stránek, dohromady na webu strávili návštěvníci 314 dní.
TIC BRNO organizuje vánoční trhy na náměstí Svobody, Dominikánském náměstí a nádvoří Staré radnice. Celkem se jedná o 78 prodejních stánků, které byly otevřeny po 32 dní trvání Brněnských Vánoc (až na výjimku Zimního baru a Ježíškova baru, které byly otevřeny do 7. 1. 2025). „Úkolem naší organizace je poskytovat veřejnou službu v oblasti cestovního ruchu a kultury v co nejvyšší kvalitě. Proto veškeré výnosy z pronájmu stánků, které letos činily 19,6 mil. Kč, vkládáme zpět do organizace Brněnských Vánoc,“ sdělila ředitelka TIC BRNO Jana Janulíková.
Během celého konání Brněnských Vánoc se na podiu na náměstí Svobody konalo 124 koncertů, vystoupení a akcí. Mezi hlavními hvězdami zazněla jména jako Michal Hrůza, Hana Holišová, Sebastian, P/ST nebo Pam Rabbit, NobodyListen a Aiko, kteří zaujali především mladší publikum. Bohatý program nabídl i Zelný trh, jehož trhy organizovala městská část Brno-střed.
Kromě hudby se TIC BRNO ale zaměřil i na vizuální stránku trhů. Změny se promítly do samotných náměstí i přilehlých ulic. Právě v nich, v místních kostelích i třeba ve Vodojemech Žlutý kopec se objevilo 12 světelných instalací, a z toho 9 od renomovaných brněnských umělců a studií. Jednou z nich byla předloňská úspěšná novinka – brněnský drak ve svetru, který získal 1. místo v kategorii Inovativní marketingová komunikace ve Velké ceně cestovního ruchu 2024 i výraznou mediální pozornost
