Informační operátoři dopravního podniku pomáhají cestujícím již deset let

Foto: DPMB

BRNO – Přes 60 tisíc odpracovaných hodin, tisíce zveřejněných zpráv a stovky zodpovězených dotazů měsíčně. Taková je bilance pracovníků Distribuce dopravních informací Dopravního podniku města Brna, která byla zřízena před deseti lety.

Pracoviště zveřejňuje okamžité informace o provozu městské hromadné dopravy. Vzniklo jako reakce na komplikace způsobené povětrnostními podmínkami v lednu 2015, kdy kalamita ochromila dopravu v Brně a podnik neměl jak informovat své cestující. Dnes je nedílnou součástí provozu a hraje klíčovou roli při komunikaci s pasažéry.

  Staňte se členy FB skupiny Život v Jihomoravském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne. Sledujte nás na síti X, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

„Zpětná vazba od cestujících i kolegů potvrzuje, že vytvoření tohoto týmu byla správná volba. Naši operátoři denně zajišťují, aby lidé měli aktuální a přesné informace o dění v městské hromadné dopravě, ať už prostřednictvím webu, aplikace DPMBinfo, informačních panelů na zastávkách nebo facebookových stránek DPMBaktuálně. Jsem hrdý na jejich práci a děkuji všem, kteří se na chodu tohoto pracoviště podílejí,“ uvedl Miloš Havránek, generální ředitel DPMB.

Operátoři pracují sedm dní v týdnu ve dvousměnném provozu, každý měsíc zveřejní 200 informací o plánovaných změnách a mimořádných událostech a měsíčně odpoví na 300 telefonátů. Nejčastěji jde o plánované výluky a změny, aktuální zdržení z důvodu nehody na trati nebo poruchy vozidla, telefonicky se řeší předměty zapomenuté ve vozech, či se cestující ptají na spojení a výběr jízdného.