PRAHA – Rekonstrukce přestárlé železniční stanice Praha-Smíchov se konečně blíží. Její první etapa začne už letos na podzim. Dělníci během ní snesou část kolejiště a především demontují lávku, přes kterou lidé chodí nad kolejemi do Radlické ulice. Jak tyto změny ovlivní cestující a co dalšího stanici čeká?
Smíchovské nádraží s veškerou infrastrukturou pochází z konce 50. let a od té doby neprošlo žádnou rekonstrukcí, je tedy už velmi zastaralé. Opravy, které tu dosud proběhly, byly pouze provizorní. Ve špatném stavu jsou především nástupiště pro cestující, trakční vedení a další infrastruktura nutná pro provoz i pohyb cestujících. To vše má ale změnit generální přestavba stanice, která má začít letos a pokračovat zhruba do poloviny roku 2027. „Celková cena za rekonstrukci by měla dosáhnout zhruba 4 miliard korun,“ říká mluvčí Správy železnic Jan Nevola. Podle něj je potřeba vyřešit především napojení nového železničního terminálu na ostatní druhy hromadné dopravy, vyměnit ty součásti infrastruktury, které již dosluhují a zaměřit se na to, aby nádraží bylo opět příjemným místem pro cestující.
Staňte se členy FB skupiny Život v Praze a žádná zpráva vám neunikne. Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.
Pro první etapu rekonstrukcí už Správa železnic získala pravomocné stavební povolení. Od podzimu tak dělníci budou moci začít s pracemi, které potrvají až do začátku následujícího roku. „Bude potřeba demontovat ocelovou lávku nad kolejemi, spojující Nádražní ulici s Radlickou. Než otevřeme novou spojnici, dojde k posílení spojů MHD,“ doplňuje Nevola. Stavbaři také snesou část kolejiště, což bude mít za následek prodloužení doby jízdy vlaků ve směru na Žvahov. Jiná omezení cestující během této etapy rekonstrukce nečekají.
Další práce v této etapě oprav budou zahrnovat demontáž trakčního vedení, přeložení kabelů napájecího vedení z trafostanice a úpravu veřejného osvětlení. V místě přerušené staniční koleje číslo 6 dělníci vybudují provizorní nástupiště o délce 100 metrů. Současně odstraní dopravní kancelář v místě pod stávající lávkou pro pěší.