PRAHA – Až do dubna 2026 má trvat budování jižního vestibulu nové stanice metra D Olbrachtova. Tato stavba významným způsobem ovlivní dopravu na Praze 4. Už od této soboty 1. dubna například řidiči neprojedou částí ulice Na Strži. Po nových trasách se vydají i některé linky autobusů, které budou také stavět v jiných zastávkách než dosud. Jak se provoz na Čtyřce kvůli uzavírkám promění?
Úplná obousměrná uzavírka v ulici Na Strži se týká asi 110 metrů dlouhého úseku od křižovatky s ulicí Antala Staška po křižovatku s Radovou a Matěchovou ulicí. Lokální individuální automobilová doprava bude vedena odklonem ulicemi Antala Staška, Budějovická a Olbrachtova. Přesný popis objízdných tras najdou řidiči na webu Dopravního podniku. Dopravní podnik se snaží zachovat průjezdnost okolních ulic pro MHD, nezbytnou dopravní obsluhu, jako jsou složky záchranného systému, zásobování a svoz odpadu a pro místní obyvatele. Vyzývá proto ostatní řidiče, kteří se mohou uzavřenému místu vyhnout, aby tak učinili a do této oblasti vůbec nezajížděli.„Zanedlouho to bude už jeden rok od zahájení stavby linky metra D. Každou dopravní stavbu takových rozměrů samozřejmě provází omezení, která jsou nutná pro dotažení tohoto klíčového projektu. Prosím proto všechny Pražany o pochopení ke všem opatřením v ulici Na Strži,“ říká Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hlavního města Prahy pro oblast dopravy.
Staňte se členy FB skupiny Život v Praze a žádná zpráva vám neunikne. Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.
Budování stanice Olbrachtova ale ovlivní například také autobusovou linku č. 124, která bude ve směru Želivského jezdit po odklonové trase, a linku č. 170, které bude jezdit odklonem nově v obou směrech. Linka 118 bude ve směru na Spořilov nově stavět v zastávce Budějovická ve Vyskočilově ulici za křižovatkou s ulicí Budějovická, v zastávce noční autobusové linky č. 905 (směr Jižní Město). I tady platí, že si cestující mohou změnu, která se týká trasy či zastávek právě jejich autobusů, ověřit na webu Dopravního podniku. Některé z autobusových linek už totiž odklonem jezdí.
Stanice Olbrachtova: Nový vestibul s eskalátory na nástupiště
Co se bude během uzavírky na staveništi dít? První etapa stavebních prací v ulici Na Strži na výstavbě jižního vestibulu stanice metra D Olbrachtova začne nejdříve přeložkami inženýrských sítí, jejichž realizace potrvá zhruba dva až tři měsíce, tj. zhruba do konce školního roku. O letních prázdninách začnou dělníci připravovat piloty a zápory sloužící k zajištění budoucí stavební jámy. Do jejího hloubení se pustí přibližně na přelomu léta a podzimu letošního roku. Nástupiště budoucí stanice Olbrachtova bude v hloubce cca 31 metrů pod povrchem. Převážná část jižního vestibulu stanice bude relativně mělká, od šesti do osmi metrů, pouze menší část bude v hloubce zhruba 16 metrů. Z této části vestibulu povede na nástupiště eskalátorový tunel. Stavební práce by měly skončit přibližně v dubnu 2026, kdy se do ulice Na Strži opět bude moci vrátit běžný provoz MHD i automobilové dopravy.