PRAHA – Speciální beton s povrchem připomínajícím mramor, osvětlení pomocí LED pásů ukrytých v madle zábradlí i možnost nadzvednout poslední pole mostu tak, aby odolalo povodním – tak bude vypadat lávka, která spojí Holešovice s Karlínem přes ostrov Štvanice. Kdy se otevře?
Stavba lávky, která začala v lednu 2022, se podle informací pražského magistrátu blíží do finále. Pracují na ní desítky specialistů se zkušenostmi ze staveb mostů ve Švédsku a Norsku, kteří kromě těžké pozemní techniky využívají i několik remorkérů a pontonových soulodí. „Teď usazujeme posledních osm předvyrobených dílů mostu. Přestože pracujeme s velkými jeřáby na pontonech ve Vltavě, dodržujeme milimetrovou přesnost a definitivní polohu kontrolujeme laserem. Pak budeme celou konstrukci spínat ocelovými lany, a dokončovat povrchy, osvětlení a terénní úpravy na Štvanici,“ říká projektový manažer Skanska Michal Kunc. Jednotlivé segmenty se vyrábějí s milimetrovou přesností v panelárně ve Štětí, na místo určení putují postupně na nákladních autech a lodích. Pochozí šířka lávky je čtyři metry, u ramene na ostrov Štvanice pak tři metry. Osvětlení mostu se jeho tvůrcům podařilo ukrýt do madel zábradlí, aby nevznikal zbytečný světelný smog.
Staňte se členy FB skupiny Život v Praze a žádná zpráva vám neunikne. Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.
Tři sta metrů dlouhý most pro pěší a cyklisty se otevře počátkem léta. „Dojde také k faktickému propojení pomyslné stezky s tunelem na Vítkově, a tak se i Žižkovákům otevře nová brána do města. Skvělé je, že získáme i nový bezbariérový přístup na ostrov Štvanice, který čeká celková proměna a stane se z něj nový park. Štvanická lávka bude strategická i pro cyklodopravu, protože propojí cyklostezky vedoucí podél řeky na obou březích,” uvádí I. náměstek primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib.