
PRAHA – Bezpečnější nastupování a vystupování pro lidi, kteří cestují tramvají, bezbariérové refýže, ale především vytvoření více prostoru pro bezpečný průjezd aut kolem tramvají, to jsou změny, které má přinést rekonstrukce tramvajové trati v Badeniho ulici v úseku od křižovatky s ulicí Na Špejcharu po křižovatku s Chotkovou ulicí. Jak dlouho stavba potrvá a jaká omezení řidičům a cestujícím přinese?
Do rekonstrukce se Dopravní podnik pustí už v pondělí 15. května. „Tramvajové trati v těchto místech je letos 30 let, pouze část u kolejového trojúhelníku u křižovatky s Chotkovou ulicí je o dva roky mladší a tomuto věku odpovídá i její stav,“ vysvětluje technický ředitel DPP – Povrch Jan Šurovský. Kvůli opravám proto bude přibližně od půlnoci z neděle 14. května na pondělí 15. května do pátku 30. června 2023 zhruba do půlnoci obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Hradčanská – Chotkovy sady. Stavba ovlivní tramvajové linky 2, 12, 18, 20, 41 a 97, které budou jezdit po změněných trasách. Náhradní autobusová doprava není zavedena. Po zprovoznění tramvajové tratě bude pak Technická správa komunikací v období od 1. července do 31. srpna pokračovat poslední etapou stavebních prací v oblasti křižovatky Badeniho a Chotkovy ulice za plného provozu tramvají, ale nadále bez automobilové dopravy.
Staňte se členy FB skupiny Život v Praze a žádná zpráva vám neunikne. Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.
Co konkrétně se v opravovaném úseku změní? Dopravní podnik v první řadě vybuduje nový ostrůvek naproti stávající zastávce Chotkovy sady ve směru z centra a přemístí na něj stejnojmennou zastávku ve směru do centra. Nová refýž bude plně bezbariérová. Úprav a zlepšení bezbariérovosti se dočká také zastávka z centra, která bude doplněna o prvky pro cestující s omezenou schopností orientace. Kromě toho dělníci vymění kolejové rozvětvení od Badeniho ulice směrem k ulici Milady Horákové. Zmizí také nelogické kolejové „esíčko“, které zde vzniklo při poslední přestavbě křižovatky Badeniho s Chotkovou ulicí v roce 1995. „ Za současného stavu se trať ve směru do centra nelogicky přibližuje ještě před zastávkou Chotkovy sady k pravému obrubníku, zabírá pruh pro auta a dochází zde ke kolizním situacím. Právě to se rekonstrukcí změní k lepšímu,“ říká Jan Šurovský.
Žulové kostky na silnici nahradí asfalt
Technická správa komunikací po skončení oprav tramvajové trati naváže na práce Dopravního podniku a zrekonstruuje chodníky a vozovky v Badeniho ulici v úseku od křižovatky s ulicí Na Špejcharu po křižovatku s Chotkovou ulicí, včetně křižovatek s ulicemi Mickiewiczova, Gogolova a Na Baště sv. Tomáše. Stávající žulové kostky v jízdných pruzích pro auta nahradí asfaltový povrch, díky čemuž dojde v oblasti ke snížení hluku. Žulová dlažba zůstane pouze v křižovatce ulic Badeniho s Mickiewiczovou, Gogolovou a Na Baště sv. Tomáše. Vydlážděný bude také svršek tramvajové tratě.