Přetížená Hlavní třída se do budoucna ještě více zklidní

křižovatka Hlavní, 8. pěšího pluku. Foto: Město FM.

FRÝDEK – MÍSTEK – Vedení města připravuje konkrétní úpravy na zklidnění Hlavní třídy. Dlouhodobě přetížený průtah, po spuštění očekávaného obchvatu zklidní řada opatření. V budoucnu v ulici přibyde kruhový objezd. Ulicí před zprovozněním obchvatu projíždělo obrovské množství kamionů. V rámci kraje se jednalo dokonce o druhé nejvytíženější místo.

Přechody pro chodce nebo autobusové zálivy

Průtah Frýdkem-Místkem bude o něco méně hlučný a snad i přetížený. Radnice spolupracuje s odborníky z Českého vysokého učení technického v Praze, kteří připravili městu několik řešení.

Některá lze realizovat ihned za nižších finančních nákladů, jiná budou vyžadovat přípravy, které se protáhnou až na několik let. „Nejbližšími dílčími úpravami by mělo být vybudování nových autobusových zálivů u budoucího kulturního centra, dále přestavba přechodu pro chodce u Tesca na tzv. poptávkový přechod pro chodce,“ uvedl primátor Frýdku-Místku Petr Korč . Doplnil, že obnovy se dočká také levé odbočení z bývalého autobusového stanoviště a levé odbočení z Frýdlantské ulice směrem na Hlavní třídu. Úpravy budou levné, rychlé a napomohou k bezpečnosti. Znesnadní kamionům průjezd centrem města.

Staňte se členy FB skupiny Život v Moravskoslezském kraji a žádná zpráva vám neunikne. Sledujte nás Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

Rekonstrukce se dotknou i silnic

V první fázi úprav je v plánu také obnovení napojení místních komunikací. Například na vytíženou komunikaci 8. pěšího pluku před poliklinikou není možné z Hlavní třídy odbočit ve směru od Nového Jičína, stejně jako není možné odbočení z této ulice doleva směrem na Frýdek. Nově by to umožnila úprava křižovatky a instalace semaforů. Cílem je vybudování bezpečnějších a plynulejších kruhových objezdů, což nyní není možné kvůli vlastnickým právům. „Komunikace je státní, bude se převádět na kraj a některé investice je možné udělat až po tomto převedení, v horizontu pět až osm let. V momentě, kdy město získá komunikaci do svého vlastnictví, připravíme další plán úprav. Zahrnují výstavbu kruhových objezdů, které jsou plynulejší a bezpečnější,“ vysvětlil náměstek primátora pro dopravu Miroslav Bártek.

Auta jezdí méně

Město nechalo provést částečné měření provozu po spuštění obchvatu. Údaje z jednoho úseku, ukázaly, že v průběhu ledna zde projíždělo 20 000 až 25 000 vozidel denně, přitom před zprovozněním obchvatu místem jezdilo 32 000 vozidel za den. Přesnější průzkum proběhne po spuštění celého obchvatu.

Druhá etapa obchvatu ve směru na Český Těšín funguje ve dvou pruzích. Ředitelství silnic a dálnic plánuje kompletní spuštění druhé etapy obchvatu v červnu 2023.