Dnes je to první den, kdy se na frýdecko-místecký obchvat vrací 130 kilometrová rychlost. Proč nastalo omezení?

Foto: Libor Solař

FRÝDEK-MÍSTEK- Dobrá zpráva pro všechny řidiče. Od dnešního dne se mohou po frýdecko-místeckém obchvatu opět takzvaně prohánět stotřicítkou. Omezení rychlosti na obchvatu předcházely stížnosti některých lidí.

Stotřicítkou jen ve vymezenou dobu

Řidiči mohou již od dnešního dne projíždět úsekem obchvatu přes řeku Morávku opět maximální povolenou rychlostí 130 kilometrů v hodině. Potvrdilo to Ředitelství silnic a dálnic. Opět platí navýšení rychlosti na 130 kilometrů přes den a v noci, od 22:00 do 6:00 hodin, zůstává snížení na 80 kilometrů. Za úpravami povolené rychlosti na 100 kilometrů a na 80 kilometrů během noci v souvislosti s naměřeným nadlimitním hlukem stojí Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ), jehož vůli musí plnit Ředitelství silnic a dálnic.

Lidé si stěžovali na hluk

Nadlimitní hluk se naměřil u stavebního objektu „Most přes řeku Morávku“. Dopravní a energetický stavební úřad, odbor staveb pozemních komunikací, proto nařídil dne 10. února tohoto roku Ředitelství silnic a dálnic odhlučnit mostní dilatační uzávěr a také provést osazení přechodného dopravního značení snižujícího v daném úseku nejvyšší povolenou rychlost na 100 kilometrů. Začátkem června Dopravní energetický stavební úřad své rozhodnutí upřesnil na omezení rychlosti rozdílně v denní a noční dobu. Ministerstvo dopravy následně opět schválilo osazení příslušných dopravních značek.

Staňte se členy FB skupiny Život v Moravskoslezském kraji a žádná zpráva vám neunikne. Sledujte nás síti X , kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

Mluvčí města Frýdek-Místek Jana Musálková Jeckelová sdělila následující: „Frýdek-Místek zaslal Dopravnímu a energetickému stavebnímu úřadu a Ministerstvu dopravy odmítavé stanovisko vůči omezení rychlosti na obchvatu města, s tím, že při rozhodování nebyl dodržen princip proporcionality. Což znamená, že ochranou práva několika jedinců, kteří si stěžují na hluk, může dojít k omezení práv mnohem větší skupiny obyvatel. Doplnila, že snížením rychlosti na obchvatu a zejména možným návratem tranzitní dopravy na průtah města by mohlo být negativně dotčeno opět celé město, což by se odrazilo na zdraví občanů.

Primátor Frýdku-Místku Petr Korč komunikoval s ministrem dopravy Martinem Kupkou a jednal s ředitelem ŘSD Radkem Mátlem. „Omezování rychlosti na obchvatu nebylo rozhodnutím města a nesouhlasili jsme s ním. Je velmi důležité, aby obchvat plnil svůj účel a aby řidiči mohli využívat možnost rychlého objetí města. Snižování rychlosti by je od jízdy přes obchvat mohlo odradit a opět bychom řešili ucpané město a zhoršený stav ovzduší,“ uvedl primátor Korč.