O krok blíže elektronizované trati Opava východ – Krnov: Je schválena studie proveditelnosti

Foto ilustrační: Pixabay

OPAVA/KRNOV – Realizace elektrizace železniční tratě mezi Opavou a Krnovem se zase o kousek posunula. Centrální komise Ministerstva dopravy schválila 9. července studii proveditelnosti železniční tratě Ostrava-Svinov – Opava východ – Krnov, kterou předložila k projednání Správa železnic. Schválený dokument dává zelenou pro budoucí projektové práce a následnou realizaci elektrizace železniční trati mezi Opavou a Krnovem. Snahou Správy železnic i zástupců Opavy, Krnova a Moravskoslezského kraje je zvýšit atraktivitu železnice, traťovou rychlost a zkrátit jízdní doby na uvedeném úseku.

Na trati Opava východ-Krnov se počítá s vybudováním takzvané Opavské spojky. Měla by umožnit jízdu nákladních vlaků mimo železniční stanici Opava východ. „Jde o nové propojení mezi stávajícími tratěmi před železniční stanicí Opava východ,“ řekl ředitel odboru přípravy staveb Správy železnic Pavel Paidar.

Staňte se členy FB skupiny Život v Moravskoslezském kraji a žádná zpráva vám neunikne. Sledujte nás síti X , kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

Studie počítá se stavební úpravou těchto úseků: Optimalizace tratě Opava východ – Krnov ; elektrizace tratě Opava východ – Krnov; modernizace tratě Ostrava-Svinov  – Opava východ. Obě tratě, tedy jak Opava východ- Krnov, tak Opava-východ – Ostrava už dosáhly svého limitu a musí se zkapacitnit.

Na zpracovanou studii proveditelnosti bude plynule navazovat ekonomické hodnocení stavebních úseků podle platné rezortní metodiky včetně zpracování jednotlivých záměrů projektu. Teprve poté bude zpracována dokumentace EIA a příslušný stupeň projektové dokumentace v souladu s platnou stavební legislativou. „Čeká nás společně s kolegy ze Správy železnic ještě spousta práce. Naší společnou prioritou je dosáhnout co nejdříve realizace prosté elektrizace tratě mezi Opavou a Krnovem. Podle rozpočtových možností státu na to naváže částečné zkapacitnění celého traťového úseku mezi Ostravou, Opavou a Krnovem,“ dodal referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu Martin Dostál.