Šumperk nevzdává boj o bezbariérovou poštu

Pošta Šumperk 4
Pošta Šumperk 4 na Temenické ulici, foto mapy.cz

ŠUMPERK – Město Šumperk se ohradilo proti zamýšlenému kroku České pošty zrušit v Šumperku tři pobočky ze čtyř, pošta ale na jejich námitky odpověděla zamítavě a bez pochopení. Město nyní hledá způsob, jak zejména seniorům nebo hendikepovaným občanům zpřístupnit služby pošty také v odlehlejších částech města.

V tomto článku jsme vás informovali o otevřeném dopise, ve kterém se vedení města Šumperka ohradilo proti zamýšlenému rušení poboček České pošty v Šumperku, které se má uskutečnit od 1. července. Vedení České pošty na tento dopis sice odpovědělo, bohužel však zamítavě a bez pochopení. „S takovou arogancí státních úředníků jsem se ještě nesetkal. Na konci března oznámili, které pobočky chtějí zavřít, v dubnu vyšlo najevo, že odvolanému řediteli vloni vyplatili na prémiích více než milion a v květnu nám na všechny naše návrhy odpověděli, že musí fakt šetřit a nebudou s námi jednat ani o zachování pošty v Temenici, kterou na rozdíl od hlavní pošty mohou využívat hendikepovaní lidé na vozíčku. Ale my se s tím nechceme smířit a hledáme další alternativy,“ vysvětluje starosta města Miroslav Adámek.

Staňte se členy FB skupiny Život v Olomouckém kraji a žádná zpráva vám neunikne.  Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.  

Jednou ze zmíněných alternativ je provozování temenické pobočky v režimu Pošta Partner, ale ani to není tak jednoduché. Systém Pošta Partner, který funguje i v mnoha obcích na Šumpersku, totiž nahradil nový model Pošta Partner plus. Nenápadné slovíčko plus je však zásadní – zatímco v systému Partner se o náklady pobočky dělí město a pošta, model Partner plus přenáší na město všechny výdaje. „Město by muselo hradit komplet mzdy a energie jako v systému Partner, ale taky pronájem prostor a 25 tisíc měsíčně za poštovní licenci. Vzhledem k tomu, že jde o státní podnik, který by měl sloužit lidem, je to nehorázný přístup,“ dodal Miroslav Adámek.

Zástupci vedení města se teď snaží tyto nekompromisní podmínky zmírnit. Zároveň navrhli další způsoby, jak poštovní služby po zrušení poboček přiblížit seniorům nebo hendikepovaným, pro které je cesta do centra obtížná. Jednou z možností je například vytvoření mobilní pošty, která by zajížděla do některých částí města, nebo horké linky, na kterou by lidé mohli zavolat a poštovní doručovatelka by v rámci pravidelné obchůzky jejich požadavek vyřešila.