Olomoucký dopravní podnik objednal nové tramvaje s vyhřívanými sedačkami

Tramvají Olomouc
Ilustrační foto DPMO

OLOMOUC – Kupní smlouvu na devět plně nízkopodlažních tramvají s otvíráním na obou stranách podepsalo v těchto dnech vedení olomouckého dopravního podniku. Dodavatel má na výrobu a dodání vozů dva roky. Nové tramvaje budou mít vyhřívané sedačky, které si lidé velmi chválí.

Vítězem veřejné zakázky na výrobu tramvají se stala společnost Pragoimex s vozy typu EVO1/o. Tento typ vozu už v Olomouci dobře znají, jedná se o stejné tramvaje, které teď jezdí s evidenčními čísly 121, 122, 123 a 124. „Předmětem veřejné zakázky byl nákup vozů s oboustranným odbavováním cestujících, jsou to tramvaje, které primárně potřebujeme na provoz trati na Nové Sady, kde není na konci smyčka na obracení vozů. Tento typ tramvají je pro nás ale výhodou i při rekonstrukcích stávajících tratí. Díky oboustranným soupravám bylo možné v nedávné době například zachovat částečný tramvajový provoz v centru města při budování mostu na Masarykově třídě,“ informoval Jaroslav Michalík, předseda představenstva Dopravního podniku města Olomouce (DPMO).

Staňte se členy FB skupiny Život v Olomouckém kraji a žádná zpráva vám neunikne.  Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.  

V zimě zahřejí vyhřívané sedačky

Nové tramvaje budou mít celke sedm dveřÍ, čtyři na pravé straně a tři na levé straně tramvaje s možností otevření ve směru jízdy pouze na pravé straně. Vejde se do nich 27 sedících a 85 stojících cestujících. Vozy jsou plně nízkopodlažní, mají klimatizaci a umožňují nabíjení elektronických zařízení prostřednictvím USB zásuvek. Interiér chrání nástřik nanotechnologií proti zápachu a bakteriím a ochranná folie proti vandalismu.Vozy budou vybaveny klimatizací, automatickým systémem sčítání cestujících a také vyhřívanými sedačkami, které jsme minulý rok zkušebně instalovali do dvou vozů a cestující si je chválí,“ představil výhody nových tramvají Jaroslav Michalík.

Pořizovací cena devíti vozů je 314,5 miliónů korun a náklady na servis vozů po dobu čtyř let budou 14,7 miliónů korun. 81 procent uznatelných nákladů z pořizovací ceny pokryje dotace z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP).