Slevové kupóny vládnou e-shopům i v Česku. Proč jsou oblíbené?

Slevové kupóny jsou jednoduchým nástrojem, který je mezi zákazníky velmi oblíbený. V čem tví jeho hlavní výhody?

Slevové kupóny jsou jednoduché a funkční

V současnosti jsou rozšířené především kupóny v podobě virtuální, byť papírové stále zcela nevymizely.

Zcela zásadní předností je již zmíněná jednoduchost. Slevové kupóny je možné snadno získat, k zákazníkům bývají distribuovány typicky e-mailem, přes sociální sítě či v SMS.

Podobně bezproblémová je i možnost následného uplatnění. Nakupování s nimi se nijak zásadně nezmění, pouze stačí zadat slevový kód do nákupního košíku a pokračovat běžným způsobem až do odeslání objednávky. Slevové kupóny mají obvykle podobu alfanumerické sekvence.

Druhou podstatnou předností tohoto marketingového nástroje je to, že skutečně funguje. Nákup tedy zlevní, a to řádově až o několik desítek procent. Právě procentuální určení slevy je obvyklé, nicméně můžete se setkat i se slevou na konkrétní částku. Ta bude z ceny zboží odečtena automaticky.

Slevový kód je flexibilní

Výhodou je také značná flexibilita. Slevový kód je možné uplatnit na prakticky libovolný druh zboží. Existují kupóny na elektroniku, aktivně je využívají e-shopy s kosmetikou i oblečením, uplatnit je mohou zájemci na sportovní vybavení i krmiva pro domácí mazlíčky. Vyzkoušet můžete například i slevové kódy ASKO nábytek nebo slevy IDEA nábytek.

V některých případech však může být tento kupón dokonce přenosný. O tom však individuálně rozhoduje prodávající. Podobné je to s možností opakovaného uplatnění. V některých e-shopech i toto možné je.

Slevové kupóny jsou však, pozor, omezeny zpravidla časově. Navíc není možné je použít zpětně. Pokud už tedy nákup realizujete, sleva se od celkové částky odečíst nedá. Navíc může být nutné nejprve v obchodě utratit nejprve určitou částku, aby bylo možné slevu využít.

Jak vyplývá z průzkumů, popularita slevových kupónů neustále roste. A to zejména ve věkové skupině mezi 25 až 44 lety. Cena výrobků je pro podstatnou množinu nakupujících stále tím nejdůležitějším faktorem. Slevy vyhledává podle výzkumů dokonce devět z deseti dotazovaných.