Na základě dynamické zkoušky, která prokázala nevyhovující stav mostu, došlo k okamžitému omezení provozu. V dnešní době je provoz řízen světelnou signalizací a klasická MHD na něj nemá přístup. Nový most má být širší, než bylo původně naplánováno. „Přihlédli jsme ke stanovisku komise pro dopravu. Na východní straně je naplánován nově stavebně oddělený obousměrný pás pro cyklisty šířky nejméně tři metry a chodník šířky také nejméně tři metry. Na západní straně vznikne chodník široký také nejméně tři metry. Uvědomujeme si, že stavíme most pro příští generace, proto chceme, aby byl kvalitní a kapacitní pro další rozvoj lokality,“ objasnil náměstek primátora Pardubického kraje Jan Hrabal. Délka celého mostu má činit sto sedm metrů.
Přípravy zadávací dokumentace mají skončit příští rok v lednu, v únoru se zahájí zadávací řízení a v červnu uzavře smlouva s dodavatelem. Samotná realizace má probíhat od května 2025 do dubna 2027. Předpokládané náklady na jeho stavbu jsou stanoveny na tři sta dvacet milionů korun s DPH.
