PARDUBICE – Řidiči, na mostě Pavla Wonky uvidíte novou značku, která vám připomene, jak máte správně zipovat. Někteří řidiči s tím měli problémy a docházelo tak ke zbytečným komplikacím v dopravě.
Po letech příprav začala 1. června rekonstrukce mostu P. Wonky. Oprava důležité spojnice přes Labe potrvá až do podzimu příštího roku. Jde o jeden z největších aktuálních dopravních projektů. Z důvodu složité dopravní situace ve městě jsou práce naplánovány tak, aby byl vždy průjezdný jeden pruh. „Zatím jde vše podle plánu, ale pro přiškrcenou dopravu ve městě je nutné, aby byl ‚Wonkáč‘ průjezdný. Na základě komunikace se správou a údržbou silnic, magistrátem i policií jsme se dohodli, že necháme před mostem na křížení s dalšími komunikacemi nainstalovat infotabuli s pokyny ke správnému zipování,“ uvedl náměstek hejtmana Pardubického kraje Michal Kortyš. Část řidičů mělo problémy a tak jim tabule připomene důležitá pravidla, která přispějí k plynulosti dopravy. S návratem lidí z dovolených a začátkem školního se očekává nárůst aut.
Pravidlo zipování
Vzhledem k hustotě provozu může při snížení jízdních pruhů docházet k dopravním zácpám. V důsledku toho platí od roku 2000 pravidlo zipování, aby se zvýšila plynulost dopravy. Konkrétně je definováno takto: Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu.“ Více informací najdete zde.
V současnosti se ještě řeší možnost umístění přenosných semaforů na přechod pro pěší, které by pomohly s plynulostí dopravy. Stavební práce probíhají za provozu 1 plus jedna, kdy vždy je průjezdný jeden jízdní pruh v jednom směru, zabezpečené jsou i cesty pro chodce a cyklisty. Po celou dobu most slouží i vozidlům integrovaného záchranného systému a hromadné dopravě. Podrobnější informace si můžete přečíst na této stránce.
