Chystá se důležitá stavba mostu Kapitána Bartoše. Příprava výstavby míří do finále

Most kpt. Bartoše Zdroj: Město Pardubice

PARDUBICE – Po měsících příprav se rozbíhá jedna z největších investic města. Most, který spojuje Polabiny s centrem dostane novou podobu, stane se kapacitnějším a bezpečnějším.

Přípravné práce ke stavbě mostu se rozběhly ihned po podpisu smlouvy se sdružením Společnost pro Most Kpt. Bartoše. „Začíná důležitá stavba, která posouvá město k lepšímu. Nový vylepšený most Kapitána Bartoše je jednou z klíčových investic této dekády a má obrovský význam pro dopravu i budoucí rozvoj Pardubic. Byla to dlouhá a náročná příprava, do které jsme od začátku šli s jasným cílem. Teď přichází chvíle, kdy se všechno to plánování začíná měnit v realitu,“ uvedl primátor města Jan Nadrchal. Koordinačního jednání, které bylo jedním z důležitých kroků, se zúčastnili zástupci města, investora, zhotovitelského sdružení i dalších dotčených organizací, jako jsou zástupci integrovaného záchranného systému či dopravního podniku.

Staňte se členy FB skupiny Život v Pardubickém kraji a žádná zpráva vám neunikne. Sledujte nás na síti X, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

U stavby mostu bude použita metoda design and build. Ta propojí projektování se samotnou výstavbou. Zhotovitelské konsorcium představilo technická řešení i etapy výstavby. „Naší prioritou je udržet dopravní spojení mezi centrem a Polabinami. Proto v první fázi vznikne dočasné mostní provizorium, na které bude moci dopravní podnik vrátit trolejbusy a autobusy. Všechno plánujeme tak, aby lidé co nejméně pocítili omezení, která jsou s takovou stavbou spojená,“ objasnil náměstek primátora města Jan Hrabal.

Jaká nastanou omezení během stavby

Než dělníci postaví provizorní přemostění, provoz bude na mostě pokračovat kyvadlově. Omezení se dočasně dotknou i cyklistů, ale vždy s cílem zajistit bezpečný pohyb na obou březích řeky. Přemostění vznikne na západní straně mezi mostem a produktovodem a je naplánováno na první půlku příštího roku. Na to potom naváží práce na stavbě nového mostu.

Až bude provizorium v provozu, začne demolice původní konstrukce. Nový most má mít dělku 115 metrů a šířku 16 metrů. Na východní straně vznikne prostor pro kombinovaný chodník a cyklostezku. Na západní straně potom třímetrový chodník. Mezi obrubníky zůstane sedmimetrová silnice pro auta. „Most Kapitána Bartoše považuji za místo, které zná každý Pardubák. Teď dostává šanci vypadat a fungovat tak, jak si dnešní Pardubice zaslouží,“ uvedl primátor města Jan Nadrchal. Stavba potrvá do roku 2028.

Fakta k novému mostu

  • Délka mostu: 114,88 m
  • Délka nosné konstrukce: 101,64 m
  • Délka přemostění: 96,88 m
  • Rozpětí polí: 18,54 + 61,80 + 18,54 m
  • Volná šířka mostu: (16,00 m)mezi zábradlím
  • Šířka průchozího prostoru chodníku: 6,00 m na východní straně + 3,00 m na západní
  • Šířka vozovky mezi obrubníky: 7,00 m
  • Šířka nosné konstrukce: 18,00 m
  • Šířka mostu: 18,00 m
  • Šířka mezi zábradlími: 16,00 m