Rekonstrukce silnice v průtahu obcí Zámrsk je za dveřmi

Zdroj: Správa a údržba silnic Pardubického kraje

ORLICKOÚSTECKO – Řidiči, připravte se na uzavírky, v půlce července odstartuje první etapa rekonstrukce silnice v průtahu obcí Zámrsk. První fáze oprav zahrnuje demolici a výstavbu nového mostu, následovat bude oprava vozovky a dalších prvků v příštím roce.

První stavební práce se soustředí na kompletní demolici mostu a stavbu nového. Jeho technický stav nyní neumožňuje další provoz. Potom přijde na řadu druhá část oprav, kdy dělníci upraví navazující části silnice, prvky silniční infrastruktury a obnoví kryt. Silnice v průtahu Zámrskem a dále směrem na Dobříkov se využívá i jako spojka na silnici I/35 a I/17. „Silnice od kruhového objezdu na I/35 až po Choceň patří mezi dopravně velmi zatížené, což se bohužel podepisuje také na jejím stavu. Proto jsme již v minulosti upravili nejpostiženější část komunikace před křížením s hlavním železničním koridorem. Nyní se dostává také na samotný průtah Zámrskem. Celkové náklady jsou v tuto chvíli vyčíslené na šestašedesát milionů korun s DPH,“ objasnil hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Staňte se členy FB skupiny Život v Pardubickém kraji a žádná zpráva vám neunikne. Sledujte nás na síti X, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

Rekonstrukce silnice začne v půlce července a bude mít několik fází. Dočasná omezení jsou zavedena v rámci přípravných prací a od 4. srpna se most uzavře úplně. Chodit můžete po provizorní lávce pro pěší a zajištěna je i plocha pro parkování. Objížďka povede po silnici II/315 Dobříkov – Týnišťko na I/35. „Rekonstrukce probíhá v koordinaci s revitalizací centra obce Zámrsk, takže výsledkem bude nejen nový most, ale celkové zlepšení dopravní situace i veřejného prostoru. Z hlediska dopravy zlepšíme průjezdnost a bezpečnost, ale také podmínky pro pěší,“ uvedl náměstek hejtmana Pardubického kraje Ladislav Valtr.

Jak bude vypadat most

V plánu je výstavba zcela nového monolitického mostu. Konstrukce je navržena jako jednopolový rám s předpjatou betonovou příčí a základy hlubinné, vrtané mikropiloty, které zajistí stabilitu a nosnost i v náročných podmínkách. „Stávající most musíme úplně zbourat. Nový objekt odpovídá všem současným technickým požadavkům a je navržen tak, aby měl dlouhou životnost a co nejmenší nároky na údržbu. Konstrukce bude založena na mikropilotách pod železobetonovými pasy. Mostní těleso je navrženo jako rámová konstrukce s vysokou tuhostí,“ objasnil ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Zdeněk Vašák.

V roce 2026 začne úprava navazujících úseků silnice, tu dělníci opraví pomocí recyklace za studena, nadvýší kryt o sto milimetrů, aby se zlepšila její únosnost. Celková obnova počítá i s pročištěním a reprofilací příkopů, obnovou propustků, výměnou vpustí, sanací krajnic a novým dopravním značením.