Vyřiďte si úřední záležitosti z domu. Městský úřad spustil vylepšený Portál občana

ilustrační foto

SVITAVY – Portál občana, který spustilo město 1. září, vám umožní vyřídit spoustu vašich záležitostí z pohodlí domova, bez nutnosti chodit na úřad. Digitalizace tak přináší rychlý a moderní způsob komunikace mezi ním a občany.

Vylepšený Portál občana vám nabídne spoustu služeb, které bude město postupně doplňovat podle množství jejich využití a možností úřadu. „Pro plnou funkčnost je potřeba se do Portálu občana přihlásit, například pomocí bankovní identity, občanským průkazem s aktivovaným kontaktním elektronickým čipem, NIA ID nebo přes MojeID,“ řekla mluvčí města Kateřina Kotasová. I bez přihlášení však nabízí portál mnoho zajímavých funkcí. Formuláře si nyní můžete vytisknout a stáhnout v PDF, MSWord, podepsat a poslat poštou nebo osobně podat na podatelně úřadu. Zaplatit místní poplatky nebo pokuty za dopravní přestupky lze na základě rodného čísla nebo variabilního symbolu.

Staňte se členy FB skupiny Život v Pardubickém kraji a žádná zpráva vám neunikne. Sledujte nás na síti X, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

Přihlášením do Portálu občana získáte mnoho výhod. Budete mít přehled o ne/zaplacených místních poplatcích, nájemném nebo pokutách. Další závazky, které máte, můžete samozřejmě zaplatit rovnou. Zajímavou výhodou je předvyplnění elektronických formulářů osobními údaji. Poté již stačí doplnit zbývající pole a jedním tlačítkem odeslat nebo uložit jako rozepsané. Později je najdete v sekci Můj portál, kde také můžete sledovat jejich průběh. „Pokud vás zajímají novinky z úřední desky, do svého profilu si vyplníte e-mail a zaškrtnete pole o zasílání dokumentů přidaných na úřední desku, už vám žádná podstatná informace z dění na úřadu neunikne,“ dodala Kotasová. Všechny úkony tak provedete z pohodlí domova, ale i nadále zde zůstává možnost vyřídit vše tradičním způsobem, osobně na úřadě. Portál občana naleznete na adrese portal.svitavy.cz a úřad tak budete mít doslova na dosah ruky.