Terminál B se osvědčil. Je důležitým uzlem pro tisíce spojů ročně

Zdroj: Město Pardubice

PARDUBICE – Pardubický dopravní uzel, který se nachází blízko hlavního nádraží, je v provozu od června roku 2023. Zásadně zlepšil propojení regionální, dálkové a městské dopravy.

Nový terminál v blízkosti nádraží, strategické poloze a modernímu zázemí významně usnadňuje a zpříjemňuje přestupy mezi jednotlivými dopravními spoji. „Díky výstavbě Terminálu B mohlo být přemístěno bývalé autobusové nádraží blíže k vlakovému. Vznik Terminálu B zajistil přímou vazbu na sousední hlavní nádraží a také Terminál A, jenž obsluhuje řadu linek městské hromadné dopravy. Terminál B provozuje – a velmi kvalitně se o něj stará – Dopravní podnik města Pardubic. Za kalendářní rok jím projelo 57 422 autobusů, tedy průměrně 157 za den. I to vypovídá o jeho velkém využití,“ uvedl náměstek primátora Jan Hrabal. K hlavním prvkům terminálu patří osm nástupních a dvě výstupní plochy, světelné tabule, LCD označníky, lavičky, zázemí pro řidiče a kryté stojany na kola.

Staňte se členy FB skupiny Život v Pardubickém kraji a žádná zpráva vám neunikne. Sledujte nás na síti X, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.  

Páteř provozu Terminálu B tvoří hlavně doprava linková. Mezinárodní a příležitostní doprava ji jen doplňuje. Z vedlejšího Terminálu A vyjíždí každým rokem přes 246 tisíc spojů MHD, což je čtyřnásobně vyšší počet proti komerčním a regionálním linkám z Terminálu B. Oba dva terminály dohromady tak obslouží celkem 303 tisíc spojů veřejné dopravy. „Zmodernizováním infrastruktury se zlepšily podmínky pro provozovatele veřejné dopravy. Atraktivitu uceleného přestupního uzlu zvýšila výstavba lávky přes nádraží, tu realizovala Správa železnic, a generální rekonstrukce ulice K Vápence v režii statutárního města Pardubice. Jsem rád, že hojně využívané jsou také cyklostojany jak na jižní straně lávky, tak i kryté v Terminálu B,“ dodal Hrabal.