Výstavba všech tří středočeských úseků začala loni na podzim. Na projektu „D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný-západ“ a „D7 Kutrovice – Panenský Týnec“ se začalo pracovat v prosinci, zatímco úsek „D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice“ odstartoval už v říjnu. Právě zde jsou vidět největší pokroky. „Na této stavbě se aktuálně soustřeďuje největší množství pracovníků i techniky. Probíhají zde zemní práce v celé délce, už teď je patrný náznak pravého jízdního pásu směrem na Chomutov. Připravujeme také přeložky inženýrských sítí. Úsek dlouhý 3 350 metrů, na kterém vzniknou tři nové mosty, chceme zprovoznit už v příštím roce,“ uvedl tiskový mluvčí ŘSD Jiří Veselý.
Zemní práce pokračují i na dalších úsecích dálnice. Stavbaři se však musí potýkat s obtížnými podmínkami, jež přináší podmáčený terén. „Každý metr základu je doslova bojem techniky proti přírodě. Pečlivě sledujeme předpovědi počasí a upravujeme podle nich harmonogram,“ přiblížil Veselý. Plán počítá s tím, že nejdříve budou vybudovány nové jízdní pásy vedle stávající silnice I/7, na které se následně převede doprava. Poté bude ze současné silnice přebudován druhý pruh dálnice. Tento postup minimalizuje dopad na plynulost dopravy během stavby a zároveň umožní efektivnější průběh prací.
