Na silnici I/9 u Liběchova roste nová opěrná zeď. Práce omezují dopravu jen částečně

Foto zdroj: ŘSD

LIBĚCHOV – Řidiči projíždějící po silnici I/9 mezi Liběchovem a Mělníkem musejí i nadále počítat s částečným dopravním omezením. Pokračuje zde rekonstrukce opěrné zdi a přilehlé poloviny vozovky. Provoz je řízen kyvadlově pomocí semaforů. Hotovo by mělo být v září.

Původní opěrná zeď, která byla podle stavebně technického průzkumu ve velmi špatném stavu, už byla odstraněna. Aktuálně na místě vzniká nová. „Odvrtány byly mikropiloty a práce, které komplikují zejména jílovité podmínky, se nyní soustřeďují na založení zdi, montáž armatur a následnou betonáž,“ popisuje mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jiří Veselý.

Nová opěrná zeď bude mít podobné rozměry jako ta původní, její výška dosáhne až tří metrů. Základ bude tvořen betonem a ocelí, pohledová část pak kamenem. Na římsách bude instalováno železné zábradlí.

Foto zdroj: ŘSD

Současně probíhá rekonstrukce poloviny vozovky, která se nachází těsně u zdi. Silnice už byla odfrézována a začíná sanace podkladních vrstev. Denně tímto úsekem projede zhruba 10 000 vozidel, z toho přibližně pětina tvoří nákladní doprava. Práce probíhají ve svahu nad železniční tratí a podílí se na nich kolem dvaceti dělníků.

Technický stav původní zdi si zásah vyžádal. Docházelo v ní k hluboké degradaci kameniva i malty, místy byla konstrukce narušená v celé své tloušťce. „ Lokálně docházelo k vyvalení částí zdi nebo rozrušení zdiva v celé tloušťce. V části zdi provedené jako železobetonový práh docházelo ke korozi výztuže. “ doplňuje Veselý.

Ani vozovka na tom nebyla nejlépe. Na 654 metrů dlouhém rekonstruovaném úseku se objevovala řada poruch – zejména podélné trhliny, vyjeté koleje a ztráta makrotextury v horní vrstvě.

Hotová stavba by měla výrazně zlepšit bezpečnost i komfort dopravy v tomto vytíženém úseku. ŘSD počítá s uvedením celé stavby do provozu po skončení letních prázdnin.