OBRAZEM: Silničáři obnovili práce na jihovýchodním obchvatu Brodu

Foto: ŘSD ČR

HAVLÍČKŮV BROD – Díky příznivému počasí pokračují již od 3. ledna práce na JV obchvatu Havlíčkova Brodu. Je to o sedm dní dříve, než bylo původně plánováno. Práce nyní probíhají zejména na mostech.

Hned v prvním lednovém týdnu dokončili dělníci betonáž předposledního pole mostu přes údolí říčky Šlapanka. „Nyní čekáme na výsledky zkoušek betonu a pokud výsledky budou v normě, provedeme v příštím týdnu předpětí pole nosné konstrukce. Následně budeme odbedňovat a demontovat skruž po betonáži, abychom ji začali budovat v posledním poli mostu mezi pilířem a opěrou,“ sdělil mluvčí ŘSD ČR Martin Buček.

Staňte se členy FB skupiny Život v kraji Vysočina a žádná zpráva vám neunikne. Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv

Pracuje se ale i na dalších mostech. „Z nich bych zmínil zejména most přes údolí Sázavy, který současně překlenuje i dvě železniční trati. Tady je před námi ještě betonáž dvou polí mostu,“ doplnil mluvčí.

Ještě předtím je však třeba vybudovat poslední mostní pilíř v hůře dostupném terénu mezi řekou Sázavou a železniční tratí Havlíčkův Brod – Jihlava. „V tomto místě probíhá aplikace stříkaného betonu v rámci dokončení zajištění náspu trati. Jakmile toto zajištění dokončíme, přistoupíme již k vrtání pilot pro založení zbývajícího pilíře,“ uvedl mluvčí.

Zemní práce v tuto dobu ovlivňuje zejména množství vody nasáklé do půdy. „Probíhají tak pouze dílčí terénní úpravy nebo dláždění kamenem pod mosty přes hlavní trasu obchvatu,“ dodal Martin Buček.

Vytěžený zářez ve směru k údolí Šlapanky. Foto: ŘSD ČR
Most přes údolí Šlapanky. Foto: ŘSD ČR
MÚK Skalka. Foto: ŘSD ČR
Hlavní trasa mezi mosty SO 209 a SO 210 přes údolí Stříbrného potoka. Foto: ŘSD ČR
Most SO 209 převádějící polní cestu. Foto: ŘSD ČR
Most přes údolí Sázavy. Foto: ŘSD ČR
Opěrná zeď železničního náspu trati H. Brod-Jihlava. Foto: ŘSD ČR
Hlavní trasa mezi mosty SO 209 a SO 207 Skalka. Foto: ŘSD ČR