Jihomoraváci i Američané. Třebíč vloni navštívilo přes sto tisíc turistů

Jednou z nejnavštěvovanějších památek byla i židovská čtvrť. Foto: MKS Třebíč

TŘEBÍČ – Téměř 108 tisíc českých i zahraničních návštěvníků zavítalo v roce 2023 do města Třebíč. Nejvíce je zajímaly památky UNESCO, tedy areál bývalého benediktinského kláštera s bazilikou sv. Prokopa a židovská čtvrť se hřbitovem.

Loňskou turistickou sezónu ve městě se díky vánočnímu programu podařilo prodloužit až do konce roku. „Z českých turistů do Třebíče vloni přijelo nejvíce návštěvníků z Jihomoravského kraje, z Prahy a také z jiných koutů Vysočiny. Ze zahraničních turistů převažují návštěvníci z USA a ze sousedních států, jako je Rakousko, Slovensko, Německo a Polsko,“ vyjmenovává Nikola Černá z Městského kulturního střediska Třebíč.

Staňte se členy FB skupiny Život v kraji Vysočina a žádná zpráva vám neunikne. Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

Mezi turisty byly velmi oblíbené zejména kostýmované prohlídky baziliky sv. Prokopa a židovské čtvrti. „Velkým lákadlem bývá zpřístupnění celého zámeckého areálu na Noc kostelů nebo Noc muzeí. Návštěvník má možnost projít všechny objekty v zámeckém areálu v netradičním čase,“ doplňuje ředitelka Městského kulturního střediska Třebíč Nikola Černá.

Kromě památek UNESCO návštěvníci vyhledávají také český unikát – větrný mlýn, který kdysi mlel stromovou kůru pro potřeby koželuhů. Turisté často míří i do třebíčského zámku, kde si mohou vybrat rovnou ze tří prohlídkových tras a seznámit se s dějinami regionu, významnými osobnostmi i nahlédnout do života majitelů.

Spolupráce s podnikateli se osvědčila

Již třetím rokem spolupracuje vedení města, Městské kulturní středisko a destinační společnost Třebíčsko s navštěvovanými institucemi a majiteli restaurací a ubytovacích zařízení. Město podnikatelům poskytuje zdarma propagační materiály i mapy. Společná propagace má za cíl další zvýšení zájmu o tuto lokalitu.

Jednou z možností, jak nadále přilákat do města dostatek turistů, má i pokračující marketingová kampaň Ochutnejte Třebíč. Nabídku toho, co lze v Třebíči vidět, slyšet, ochutnat či zažít, najdou zájemci na turistickém portálu. Přehled všech významných kulturních událostí a festivalů na rok 2024 je už nyní zveřejněn na webových stránkách města.