HAVLÍČKOBRODSKO – Demolice mostu na frekventované komunikaci I/38 v Habrech je hotová. Těžká technika odklidila hromady suti, část z ní poslouží při stavbě nového mostu. Práce pokračují za úplné uzavírky, řidiči jezdí po objížďkách.
„Za pomocí těžké techniky, především bagrů vybavených hydraulickými nůžkami, se nám podařilo dokončit podle plánu demolici původního mostu. Svezeno na mezideponii bylo kolem 2 000 tun suti. Ta teď bude vytříděna a částečně recyklována tak, že nadrcený materiál bude znovu zapracován do stavby,“ uvedl mluvčí ŘSD Jiří Veselý.
Staňte se členy FB skupiny Život v kraji Vysočina a žádná zpráva vám neunikne. Sledujte nás na síti X, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.
Uvedený most převádí vytíženou páteřní komunikaci v Habrech přes ulici Sázavskou. Podle posledního sčítání dopravy po něm projede v průměru devět tisíc vozidel denně, z toho třetinu tvoří nákladní doprava a kamiony. Nový most bude mít nosnost až 900 tun a životnost sto let.
Dopravní komplikace
Silnice I/38 je od minulého týdne zcela uzavřena. Řidiči musejí počítat s objížďkami, které jsou pro nákladní dopravu vyznačeny v okruhu až 50 km. Cestu z Havlíčkova Brodu na Habry jim dále komplikují semafory za Skuhrovem a v Kameni, kde probíhají opravy silnice.
Objízdné trasy:
– pro vozidla do 12 tun obousměrně: I/38 – Havlíčkův Brod – II344 – Chotěboř – II/345 – Golčův Jeníkov – I/38
– pro vozidla nad 12 tun obousměrně: I/38 – I/34 – Ždírec nad Doubravou – I/37 – Chrudim – I/17 – I/38
„Navíc jsme nad rámec povinného přidali další dopravní značení, aby nedocházelo k tomu, že řidiči nám přijedou až bezprostředně k uzavírce na stavbě a tam svými vozy buď nebezpečně manévrují nebo se snaží uzavírku objet mimo oficiální objízdné trasy, čímž způsobují dopravní komplikace v okolních obcích,“ doplnil mluvčí. Nový most plánuje ŘSD uvést do provozu v říjnu letošního roku.





